Monday, August 17, 2009

Makan Busat @ Umbai AgaiN..

last saturday, spt yg telah d plan kami ke umbai utk mkn ikan bakar..
yg pg cume aku, sayang, achik & dai..
kami bertolak dr shah alam lbh kurang kul 6pm..
huh, lame sngguh aku ngidam nk mkn..
tp sayang mcm malas je nk layan..
tp d sbbkan nk pose dh dia ajak g umbai..
supaya x la kempunan nnti2.. huhuhuh..
thank u darling..

smpai je melaka kitorg ronda2 dulu sekitar banda hilir..
round kat dataran pahlawan..
saje cuci2 mate..
gambo x dpt nk ku tepek sbb aku lupe nk amik memory card dr camera sayang..
nnti aku tepek la ye..
jalan2 jap je sbb dai & achik mcm dh x larat nk jalan..
dhnye sape suwuh x mkn dr pg??
kan dh kena heret ke keta.. miahahaha.. ** ok, ni tipu..
mereka gagahkn juga nk jalan wpun perut telah memainkan lagu dondang sayang.. <-- kate kat melaka, so kena la main lagu dondang sayang.. br kena konsep.. ok, aku dh melalut dh nie..

sblm trs ke tmpt mkn, kitorg snggah dulu kg sayang..
sbb nk g anta duit dulu kat mak bik..
pastu trs la berdesup ke medan ikan bakar..
wah, hepi2..
sperti bese, kitorg g kedai no.1..

mlm tue ramai org.. siap ada bas persiaran lg..


sesi memilih lauk.. suke aku..
yg ni bapak lama menunggu lauk masak..
sementara tue, kitorg mkn nasi lemak kecik..
sedap hingga menjilat jari..
ketam black pepper yg x berapa kick mlm tue..
isi cket, mcm x puas je mkn..
and kuah dia pun mcm cair je..
ikan siakap bakar super sedap..
lagi2 ble cicah dgn smbal kicap..
fuhh, meleleh air liur wa cakap lu..
pedas and sedap skali..
butter prawn yg m'jadi kegilaan sayang..
sblm dia mkn t'paksa la telan ubat dulu..
kalo x, mule la bengkak2 jarinye..
tu pun mkn x hengat dunia..



dh abis mkn kitorg lepak2 dulu..
kasi segala mknan turun ke perut dulu..
pastu jln2 sekitar kawasan ikan bakar..
sayang ajak singgah kat tmpt kraftangan..
kitorg beli satu dua barang.. tmpt letak surat & kunci and ayat kursi utk gantung kat dinding umah..

lbh kurg kul 11pm..
kami pun b'tolak pulang..
perut dh kenyang, mata pun berat je rs..
achik la dok borak2 dgn sayang utk elakkan dia ngantok..
sbb aku dh selamat tdo tp jap je la..
x lame pastu aku smbg borak dgn diorg..
smpai shah alam kul 1.30am..
penatnye.. lame sgt dok dlm keta..
tp xpe, yg penting kitorg hepi sbb perut kenyang..

** pic credit to achik.. nnti aku upload gambo dr kamera SLR plak eh..