Tuesday, November 30, 2010

One Month to Go..

salam all.. :)
hoh, smlm try ngapdet pkai phone tp apakah gambo sgt beso??
x cantek tul..
pasni kalo ngapdet pkai hp, xyah letak gambo la..
korg bace je apa yg aku merepek..

hmm.. tggal lbh krg sebulan je lg nk deliver..
dijangkakan deliver pd 29 dec 2010..
kalo awal, awal la.. kalo lmbt, jd la baby 2011..
tp kalo blh biar la awal dr lmbt..
idak la aku riso sgt..

org kate ble dh dkat2 ni, baby dh x brape aktif..
tp si kecik dlm peyut ni lgsg tak dok diam..
pelik tul.. t'lbh aktif ni..
org lain lak t'kejut tgk peyut aku mcm ada gelombang2 mcm tue..
kelako lak rs..
ye la, skang ni kaki dia asik la t'sembul kuar kat tepi perut..
comel je..
ble panggil je, trs gerak2..

ni la rupe baby dlm perut 1st trimester hingga la 3rd trimester..
aku skang 36 weeks.. dh final trimester dh..
kire baby dh ckop sifat la..
dh sgt peka pd suara..
so, selalu2 la ckp dgn dia..
biar nnti ble dh kuar dia dh kenal suara kite..

mcm br2 ni.. baby kan sgt aktif b'grak & mengeras..
pastu hubby tegur la.. mcm marah2 cket..
sbb ble dia mengeras aku rs sakit.. kdg2 smpai kuar air mata..
pandai plak majuk tue..
pastu ble hubby panggil2 dia wat taktau je..
padahal sblm tue punye la aktif dia buat akrobatik..
dan2 la ble hubby dkat je, trs lgsg tak b'gerak..
mogok konon..
trs la hubby pujuk2 dia..
haih, dlm perut lg dh pndai majuk..
dh kuar nnti tak tau la cane..
manja sungguh..

mcm ni la keadaan dia dlm perut skang ni..
ikutkn mmg dh sempit dh..
tu la agaknye di tolak2 nye perut aku ni bg beso..
bkn blh beso pun..
dia rimas la tue sbb x blh gerak byk..

br2 ni check up, doc bgtau uri trun bwh cket..
hmm.. kalo trs trun mmg operate la jwbnye..
ape2 pun kena tggu check up sabtu ni plak..
tak kisah la, normal or operate..
janji selamat sumenye..

aku dh rs tak larat sgt nk jln byk2..
tp kalo x byk jln, ssh gak..
org kate ble byk jln & aktif senang deliver..
lg2 final trimester ni..
so, skang ni asik la ajak hubby jln2 kat mall..
sambil2 tue blh beli brg baby kalo ada yg x ckup lg..

k la, aku x tahan dh nk menaip..
kaki si kecik ni t'bonjol sane, t'bonjol cni..
naik senak perut aku..
huhuhu.. notty ni..
nnti aku ngapdet lg ye..
daa~~