Thursday, December 11, 2008

Cte Hari Raya Haji...

ok, nk smbg cte nih..
nk djadikan cte..
maka hr isnin hr tue aku x blk kg..
bg menyambut hari raya aidiladha.. sob..sob..sob..
nk bwk kwn aku blk kg, mak aku kate takut dia x selesa..
ye la, ramai sedara mara aku kat sane..
aku pun tggl la kat umah dgn kwn aku tuh..
sib baik raya haji, kalo raya pose..
mau aku meraung tahap gaban kat umah..
udah la xde pape..
disbbkan kwn aku ada kat umah..
x semena2 aku rajin lak memasak..
hihihi..
ye la, nk kuar xde keta..
nk xnk aku masak je la..
sib baik la reti msk..
sayang, i msk sdp tau.. (koreen yg ckp, muahahahaah)


disbbkan kesian kat kwn aku yg menjadi mangsa bencana alam konon2nye tue..
aku pun cadangkan kpd sayang aku utk bwk dia blk melaka..
alang2 sayang aku nk blk melaka.. apa slhnye anta je skali, kan?.. (sungguh prihatin aku nih, ewahhh!!)
ye la, mak dia pun x sihat..
sian lak dok risau psl anak dia kat umah aku tue..
maka, dlm kul 10.45am..
kami bertolak ke melaka..
perjalanan agak slow..
sbb ujan yg sgt lebat sepanjang jln..
so, x leh la bwk keta laju2..
lbh kurg kul 12pm, kami tiba kat R&R ayer keroh..
lepak jap, isi perut.. lapo tuh...
org lain sok2 mkn ketupat, rendang..
kitorg mkn otak2 je.. isk..isk..isk.. sedey sungguh..


agak2 dh kenyang kitorg meneruskan perjalanan ke jasin..
nk anta kwn aku nih..
smpai umah dia dh dkt2 kul 1pm..
surprise!!!
agak terkejut gak la mak bapak dia tgk kitorg ada kat dpn umah..
muahahahaha.. mmg plan xnk bgtau family dia.. sgt suke..
lepak2 kat umah dia jap.. borak2 dgn family kwn aku..
b'kali2 diorg ckp time kasih kat aku.. sggh terharu..
nama pun besfren, ssh senang same2..
dh mkn ketupat, rendang sume..
pastu, aku dgn sayang bertolak ke umbai lak..
kg sayang aku..


smpai umbai xde sape pun kecuali mak bik..
mak bik hidangkan air teh dgn ketupat & rendang..
huh, mkn lg.. I Like!! muahahahaha..
dh siap mkn..
tetiba mata ni rasa layu je..
sayang aku tue dh selamat tdo dh..
ntah dh smpai planet mane aku pun xtau..
punye la lena..
ye la, hr ujan.. punye la sok tdo..
sejuk je.. xyah pasang kipas..
aku pun apa lg..
terus melandingkan diri aku kat sofa..
1,2,3... phew...
selamat aku tdo..


dlm kul 4.45pm aku t'jaga..
huh, sgt sok tdo..
sayang pun dh bgn..
lpk2 lg..
dlm kul 5pm lbh.. kitorg b'tolak ke jasin blk..
nk amik member aku tuh..
dh agak2 ilang windu dia kat ayah bonda dia..
kami bertolak pulang ke KL dlm jam 6.45pm..


hah, ni yg aku nk cte nie..
blum pun kuar dr melaka, dh nmpk dh ciri2 keta byk..
smpai je kat pedas linggi..
mak, byknye keta...
adeh.. JAMMED TAHAP GABAN!!!..
igtkan ckit je..
rupenye sepanjang jln jammed smpai la ke Nilai..
sgt sian kat sayang..
nk aku drive, dia x confident lak..
ye la, keta besar.. mau aku redah je sume keta yg ada..
mane berani.. selalu bwk kecik je..
heeheheheheeh..


lps je Nilai, sayang trs speed mcm too fast too furious..
bygkan la.. dr kul 6.45pm kitorg b'tolak..
kul 9pm lbh br lps nilai..
apa lg, speedy gonzales la..
punye la laju sayang bwk..
rs nk terbang..
aku dh bising2 dh..
ye la, bwk anak org..
kang jd ape2 kang..
ssh lak nk menjawab..
dh mls nk bising, aku wat2 tdo..
tau2 dh smpai je..


lbh krg kul 10pm smpai shah alam..
huh, sgt penat..
smpai kat umah aku.. mkn jap..
pastu trs shoot ke ampang..
nk anta kwn aku tuh ke opis kakak dia..
katanye tdo kat sane..
ye la, nk blk umah.. x selamat lg..
lbh krg kul 11pm lbh, smpai la kat ampang..
setelah slmt kwn aku naik opis kakak dia..
kitorg pun b'tolak la pulang..
adeh, sgt penat..
yg lg penat.. sayang la sbb dia yg drive..
cian dia..


tu pun kitog x blk trs..
singgah sg buloh jap..
tuko keta.. pulangkan blk keta mama sayang..
pastu br shoot ke shah alam blk...
ms tue jam dh pukul 12am..
adeh, mcm ada ciri2 x gi keje esok nih..
muahahahahaha.. (dh bertanduk dh nie)..
lbh krg pukul 12.30am..
aku smpai umah..
sian sayang.. kena patah blk damai lak..
sabo ye..
sekali sekala wat amal jari'ah apa salahnye..
hikhikhihik...

sungguh penat hr tue..
aku pun ltk je kepala..
trs tdo.. sgt best!!!


esoknye aku x g keje..
hahahahaahha...
dh aku kate dh..
mesti ponteng punye..
mane larat nk g keje..
sgt penat woooo...
hr ponteng xde aktiviti menarik pun..
tdo saje..
heheheheeheh..


huh, sgt panjang aku menulis hr nie..
dh penat dh.. pic jammed ada..
tp x clear sgt.. so malas nk tepek..
k la, nak g putrajaya nih.. ada meeting..
nnti aku cte lg..
daaaa..


SMILE!!!