Wednesday, March 25, 2009

x kenal maka x chenta??!!

ats permintaan achik, aku post gak la tentang diri aku..
even sblm ni dh pnah post rsnye..
tp xpe, ni version lain lak..
x knal maka x chenta, kan?..



10 randoms things about me

1. sensitip

ya, aku adalah sensitif orgnye.. amat mudah mengalirkan airmata.. cembeng ke?.. ish, rsnye bkn.. aku ttp nk kate sensitip.. mmg ble tgk cte sedey, dan2 la aku pun nangis same.. tp cpt2 kaberline.. kang dan2 la adik aku dok menggelakkan aku.. tgk cte upin ipin pengembaraan bermula tu pun, air mata aku leh bergenang.. huh, sedey wooo..

2. sukekan budak2..

ok, yg ni mmg dr dulu lg.. abis spm, aku penah jd baby sitter jap.. and kebykkan makcik2 aku pun prefer aku jg anak diorg.. asal ntah, mudah serasi agaknye.. tp yg pelik tue, aku hanye prefer yg comey2.. yg x comey tue, bkn la x suke lgsg cume agak kureng cket.. ish, x baik kan aku?.. whatever it is, aku ttp sukekan bdk2.. happy2 je tgk diorg..

3. berjiwa seni..

bkn la seni sgt.. cume, aku suke wat benda2 mcm kad besday ke, kad raya ke, sendiri.. kire mcm ada sentimental value la.. cume, skang ni agak kebiziyan cket so aku dh krg berkecimpung ke arah tue.. ms tgh2 sibuk org wat bunga straw dulu, aku pun suke wat gak.. even mcm remeh je tp ntah la, its like a therapy.. skang ni kalo ada ms aku jahit manik2 kat baju.. seni la tue, kan?.. mmg juling2 la bijik mata tp puas sbb hasil kerja tgn sndiri..

4. kutil bibir kering

yg ni aku xtau asal.. ssh nau nk buang tabiat ni.. kalo achik suke gigit kuku, aku suke kutil bibir kering.. pantang la bibir kering, dan2 la aku kutil.. wpun sakit sbnrnye tp x blh la.. x blh tahan.. tgn ni gatal jer nk kutil.. kdg2 siap kena lepuk dgn sayang.. marah tul dia.. bis tue, nk buat cane?.. otomatik je tgn tue g kat bibir..

5. drive pakai selipar..

yg ni same dgn achik.. aku pun drive pakai selipar.. kalo pakai heels ke, sandal ke, sport shoes ke, mmg x blh.. ssh nk control pedal.. jap2 rs laju, jap2 rs mcm perlahan lak.. so, better pakai selipar.. kaki ayam pun x blh.. geli nk letak kaki kat pedal..

6. suke dutch lady coklat/ strawberry & soya bean

ni 2 jenis air yg aku suke.. dr blaja dulu aku dh train diri aku breakfast dgn susu dutch lady ni.. besenye aku minum coklat la.. smpai skang pun sblm msk keje, aku akan g beli dulu susu coklat ni.. sgt yummy & i like!.. kalo x, aku akan minum soya bean pg2.. dh t'biase..

7. kuat mkn pedas

aku mmg kuat mkn pedas.. kalo ada smbl ikan blis ke, smbl ikan ke, sardin ke, ape2 la yg bersmbl, aku akan amik dgn byknye.. dulu, bapak aku selalu kate 'merahnye nasi!'.. skang ni aku suke mkn cili api.. dlm maggi, laksa, kuey teow, mee goreng, bubur, mesti nk ltk cili api.. mcm x kick je kalo xde.. tp aku dh dinasihatkan kalo xnk hempedu pecah, sila la benti.. so, aku dh kurgkan amountnye.. bkn benti trus ye.. lmbt cket nk benti.. tp akn aku cube..

8. mudah mengalah

mengalah x bermaksud kalah or putus asa, ok.. aku ni x suke pnjgkan2 hal.. mudah la mengalah.. x suke nk heret mslh ke, masam2 muke ke, berpnjgan.. sbb nnti aku tension.. tp ble dgn sayang, ada ms mmg aku xkan mengalah.. tu tandanye nk dipujuk, ok.. <-- sayang, take note..

9. suke cte drama korea & kartun jepun (anime)

ni ms blaja dulu la ni trs t'bawa2 smpai skang.. aku mmg suke tgk cte korea.. best & kdg2 sakit ati.. sbb utama, hero korea hensem2.. so, amat lah puas mencuci mata smbl b'angan2 hero tue jd bf aku.. hahahaha.. tp tue dulu, ok.. ada gak la aku wat koleksi dvd korea ni.. lg satu aku suke kartun jepun.. sbb cute & comey2.. animasi dia cntk.. dulu, aku layan gler cte cardcaptor sakura.. mmg x miss la.. sggp bgn pg tgk cte ni.. skang ni suke tgk cte detctive conan, sin chan, prince of tennis, etc..

10. x suke binatang (pets)..

maybe dr kecik aku x di ajar utk bela binatang so aku x brp sgt dgn pets ni.. aku x suke.. bg aku leceh nk jaga.. lgpun, aku ada experience tgk adik aku di cakar kucing, so mcm fobia je.. kalo kucing dtg gesel2 kaki aku, aku leh terima.. tp kalo dia lompat kat aku, dan2 aku jerit, ok.. aku hnye blh dgn anak kucing je.. sbb aku rs ia comel.. tp utk membela, nehii.. nehii..

ni je tentang aku yg mampu aku coretkan..
ada byk lg tp xpe la..
later2 je..