Tuesday, April 7, 2009

Aktiviti Hujung Minggu - Part 1

sabtu
pukul 11am..


kan ada entry sblm ni aku kate nk g tgk wayang..
maka pg2 lg aku dh bgn..
siap2 kemas umah sume..
pastu trs bersiap2 nk kuar..
jam adalah lbh krg kul 11am..
di sbbkan sayang nk g beli kipas sume..
aku di kerah kuar lbh awal..


perjalanan dr umah adalah sgt best..
hr sabtu, so jalan adalah sgt clear..
ku sangkakan panas hingga ke ptg.. rupenye ujan d tgh hr..
tetiba kuar je tol subang..



amik ko.. jalan adalah t'kemut2.. gler pnjg jem.. huh, sah ada exciden nih.. sib baik la aku ikut tol subang.. kalo ikut tol bukit jelutong td, lg haru aku dlm keta..
nmpk.. nmpk?.. ms ni jalan ok la gak.. bergerak la gak dr x grk lgsg.. dan nk smpai bwh, tetiba dgr.. neennnooo..nennnnooo.. ambulan dtg dr arah blkg.. konpom ada exciden.. t'paksa la himpit ke tepi nk kasi laluan pd ambulan tue..

tp dsbbkan keta sgt byk, agak lmbt gak la ambulans (yg aku bulatkan) tue nk smpai bwh.. waktu2 mcm ni byk treler kontena sume.. so sgt la lembab p'jalanan.. elok2 aku leh smpai awal kat sg buloh.. akhirnye lmbt gak..

dr arah shah alam pun keta, lori byk.. mmg teruk la kalo dtg dr arah sane.. aku yg ikut subang ni pun dh mule hangin je..

jem satu hal.. org yg potong ikut emergency lane ni pun satu hal.. bkn lg cpt.. lg melambatkan ada la.. dok la himpit2 nk msk tgh.. oii, emergency lane tue utk org keta rosak je la, bongok!! sakit ati tul.. mcm la diorg je yg nk cpt.. budu2!! aku pang sekor2 kang br tau... eee... rs nk kuar keta then sekolahkn diorg tue sume..

pak polisi yg tegar mengawal kesesakan yg sgt kronik.. mane la x kronik jem nye.. lori ni dh melintang kat tgh jalan.. alih2 ada satu je lane yg blh lalu.. mmg la teruk.. lori ni telah melanggar sebuah mpv.. mpv tue mmg remuk teruk.. btl2 kena langgo kat pintu driver.. mcmane keadaan drvier tue, wallahua'lam.. dr keadaan keta, mcm xde harapan la.. tp xtau la kan.. maap, pic mpv x smpt amik sbb t'lalu ramai org kat c2..

aku dh selamat lps dr jem yg kronik itew.. tp ko tgk la plak jem dr arah kota damansara.. pnjg gler.. sblh cni yg ada exciden tp sblh sane pun jem teruk.. kelako la diorg ni.. sbb nk tgk punye psl abis la sume bwk slow.. sdhnye same2 la jem..


akhirnye aku tiba kat sg buloh dh kul 1pm.. bygkan dr kul 11am lbh.. dkt sejam lbh la aku sgkut dlm jem tue.. bongok tul.. sib baik berjanjian dgn achik kul 2pm @ qaseh..


maka smpt la nk tggu sayang bersiap sume.. tu pun dia bebel sbb lmbt.. ler, mane la aku tau.. dh jem teruk, nk wat cemane..



pukul 2pm..

maka kul 1pm lbh kitorg pun trs grk ke shah alam..
ujan sgt lebat ms tue..
rs2 nye smpt la nk tgk wayang kul 3.45pm..
tetiba dh nk dkt smpai qaseh achik sms..
kate dia lmbt lak.. br je kuar umah..
huh, kamu ni.. sib baik la kamu booking 2 wayang..
so, smpt la nk tgk kul 4.45pm..


dsbbkan achik & dai x tiba lg..
sayang trs ajak g tesco xtra..
nk g cr kipas utk umah..
gambo takdak.. lupe nk amik..
sibuk sgt pilih kipas..
dkt kul 3pm mcm tue br grk g qaseh..


dkt kul 3pm lbh kitrog grk ke pyramid..
sayang trs ke valet parking..
hr nie x la ramai sgt..
ok2 la.. then trs la kitorg ke tgv trs..
skali tue...

humak ai.. ramai gler manusia.. perghh.. line queue tue dh mcm ular kena palu.. pnjg sggh.. sgt tegar korg nk queue eh.. sib la achik dh book awal2.. tq ye achik.. kalo x, kempunan la eden nk tgk bf kesygnku itew.. muahahahah..

dua bdk hepi2 yg sengal.. ms masih byk lg so harusla aku dgn achik mengikut buah hati memasing memendekkan umor mereka.. dlm erti kate lain.. SMOKING.. wpun dkt kotak rokok skang ni dh ada gambo2 yg mengerikan tp mcm x lut je kat bebdk ni.. tensi je..

smbl menunggu aku dgn achik lari msk dlm sbb kat luar sgt panas.. oh, i ni x blh panas2, ok.. *gedix lebey ko nih, penampo nak?.. org adalah x brp ramai mcm selalu..


pastu trs la kitorg ke panggung.. beli jajan sume..
cte Fast & Furious mmg superb..
mmg t'lopong jap la tgk cte tue..
no wonder la queue pnjg mcm harem..

abis wayang trs jejalan..
sbb sayang nk g beli kotak tmpt simpan rokok..
hish.. ada je alternatif diorg nih..
ble mau benti daaa...

nk blk tue, ujan lbt gler..
siap kilat, guruh sume..
nk g keta pun t'agak2..
konpom basah..
sib baik la, parking valet..
so, bdk jg parking tue payungkan kitorg ke keta.. tima kasih la ye..

br nk kuar parking, tetiba...
achik srh call urgent..
rupenye keta dai x blh jalan..
alamek.. tue la td yo2 sgt nk willy..
nk tau cte lanjut sile la ke page achik..
pastu kitorg ke qaseh sbb ada miting..

dh pnjg sgt aku taip nih..
penat la plak..
kang b'pinar bijik mate ko bace..