Friday, May 15, 2009

Surprise Party 4 Sayang...

mlm selasa lps smpat la aku meraikan besday sayang..
spt yg telah d plan oleh aku & achik..
plan d restoran qaseh jam 8pm..
sehari sblm tue, achik dh pesan awal2 srh sayang trn shah alam..
ye la, wat nye dia xnk trn x jd plak plan aku nnti..
x ke haru??..
plan abis baik punye.. dh mcm mission impossible lak aku dgn acik..
ckp pun bisik2 je.. tkt kantoi..
rakan2nya tlh aku jmpt sehari sblm party..
sib baik dia bg pinjam henponnye..
senang utk aku call kwn2 dia sbb nombor2 ada kat aku..

ptg sblm party, aku wat mcm bese je..
xnk nmpk sgt aku tgh merancang sesuatu..
borak2 mcm bese..
awal2 telah aku pesan pd adik aku supaya bw hadiah yg aku belikan..

tp sayangnye, kitorg smpai awal ke qaseh..
sorg pun x smpai lg..
mcm frust la gak tp xpe la.. nama pun hari keje...
sume org br blk keje.. masih kepenatan..
igt nk lengah2kan dia tp aku xde idea..
tkt kantoi lak dia tau aku plan something utk dia..

smpai kat parking qaseh..

him: u pg amik tpt dulu.. kang xde tpt nk duduk plak..
aku: ye la.. (tp aku trs b'jln ke kereta adik aku)..
him: u, cpt la.. kang xde tpt..
aku: b'jln b'iring dgn dia msk qaseh.. nmpk meja pnjg dgn pinggan tersusun ats meja..
him: kan i dh ckp, tpt penuh.. u ni.. siap ada gathering ni hah..
aku: ni la tpt duduk kite...
him: ??? ** konpius..
aku: ler.. duduk la.. ni la meja kite...
him: paler otak u.. (paler otak dia ckp kat aku.. bongok tul.. sekeh kang.. sib baik besday dia.. )

pastu trs dia tnye..

him: sape plan ni??
aku: ada la.. rahsia..
him: geleng2 kepala x puas hati..

x smpai 5 menit, achik & dai pun smpai..
kelewatan sbb tlg belikn kek kat resipi rahsia..
smpai je achik kat table..

achik: kate nk lengah2??
aku: x blh, xtau nk wat cane.. blh lak dia xnk amik duit hr nie..
achik: bongok la ko ni.. ** ckp kat sayang..
him: mane la aku tau..
aku: xpe la.. dh smpai pun..

x lame pastu, wida & abg rozi pun smpai..
diikuti adik, fida & abg rizal..
mmg sayang surprise.. tp ada yg lg surprise...
dia xtau aku jmpt kwn baik dia, juan akbar.. muahahahaha..
t'kejut gler dia ble juan sapa dr blkg..
elok lak tue, juan dtg dgn usen..
alhamdulillah, majlis b'jln spt yg drancang..

pas satu surprise, satu surprise aku bg..
he hates surprise tp aku suke je..
lgpun dia pnah plan besday party utk aku thn lps..


besday boy yg lapo + t'kejut..


antara yg hadir.. thanx for coming everyone..

usen & juan.. tima kasih ats kerjasama..

dai & abg rizal yg tetiba minta lamb chop & chicken chop sorg.. apakah??.. lebey la plak.. muahahahaha.. tima kasih ye sbb memeriahkan majlis..

happy je sume org dpt mkn.. tgk muka fida pun tau.. senyum smpai telinga.. miahahaha..
dh ujung party, shidah smpai..
x lame pastu kutoi plak..
so far, mission accomplished.. yeay!!!
mknan pun ngam2..
sbnrnye ada lg gambo tp kat pida..
aku lak x smpt nk amik gambo sume..
bz layan tetamu..
gambo hadiah yg aku belikan pun ada pd fida & wida..
kepada achik & dai, tima kasih sbb byk membantu menjayakan majlis..
p/s: pida, cpt ngapdet.. den nk grab photo kat kamu..